Trvalá ochrana auto laku pomocou Quartz-keramického povlaku

Predstavujeme spoľahlivú receptúru na dokonalú ochranu laku auta pomocou prípravkov TENZI. Výsledkom je doživotná ochrana laku auta pred vplyvom poveternostných podmienok, mikropoškodením a hromadením nečistôt. Jedinou podmienkou je každých šesť mesiacov obnovovať vonkajší plášť. Ako to dosiahnuť?

Odporúčame naniesť dvojitú vrstvu Q7 Crystal a jednu vrstvu Q10 Flexi dodatočne prekrytú SLS mliekom. Táto ochrana, na rozdiel od obľúbených voskov, chemicky reaguje s lakom, vytvrdzuje ho a mení jeho vlastnosti. Vzhľadom na potrebu zachovania vhodných podmienok (práca pri 18 - 25°C, v čistej a suchej miestnosti, mimo slnečného žiarenia) odporúčame tento spôsob vykonávať len v špecializovaných dielňach.

Procedúru začneme odmastením dôkladne umytého a hlinou natretého povrchu. Na to je najlepšie použiť IPA Cleaner. Pomocou aplikátora je potom potrebné naniesť prípravok Q7 a nechať pôsobiť približne 3 až 5 minút (doba zosieťovania). Pracujeme v sekciách, aby sme predišli nerovnomernému rozdeleniu produktu. Je dobré mať k dispozícii 4 až 6 utierok z mikrovlákna. Keď sa stopy prípravku na povrchu začnú meniť z dlhých čiar (foto 2) na jednotlivé kvapky (foto 3), odstráňte prebytok prvou handričkou a potom jemne (skôr hladkaním ako trením) leštite ďalšími handričkami, kým škvrna nezmizne a vytvorí sa zrkadlový efekt. Každá ďalšia utierka poskytuje lepší výsledok. Ak je prvá handrička už príliš presýtená prebytočným prípravkom, vyhoďte ju a na koniec pridajte ďalšiu, pričom z druhej sa stáva prvá, tretia je druhá, atď. Ide o približne 20 až 30 handier.

Pri tomto čistení je dôležitá farba laku. Na tmavom laku sú šmuhy oveľa lepšie viditeľné a vieme tak jednoduchšie zabezpečiť, aby bola každá zóna precízne vyleštená. V prípade svetlého laku je bezpodmienečne nutné použiť dodatočné osvetlenie a navyše sa oplatí pridať 1 až 2 ďalšie kusy do nášho poradia handričiek. Ak necháte šmuhy zaschnúť, zanechajú stopy, ktoré sa ťažko odstraňujú a spôsobia prácu navyše pri ich odstraňovaní.

Najlepšie je začať s natieraním jednotlivých častí mimo auta. Po ich vyleštení otvorte dvierka aj kryt skúšačky a natrite priehlbiny. Cieľom je nechať ich otvorené, pokým povlak vytvrdne. Pri individuálnom pokrývaní každého prvku prípravkom dávajte pozor na susedné prvky. Niekedy sa stane, že sa aplikátor zachytí na už vyleštenom povrchu a zanechá novú stopu. Najlepšie je opakovať kontrolu častí, ktoré už boli vyčistené.

Potom by mali byť jednotlivé prvky tepelne vytvrdené pomocou infračerveného (IR) ohrievača pre keramicko-kremenné povlaky. Aký je postup? Každý prvok sa zahrieva 20 až 30 minút zo vzdialenosti približne 1 m s teplotou ohrevu okolo 45 °C.

Približne po 3 hodinách naneste druhú vrstvu prípravku a rovnakým spôsobom absolvujte všetky procedúry, vrátane tepelného vytvrdzovania.

Následne nanesieme jednu vrstvu prípravku Q10, ktorý vytvorí superhydrofóbny pružný náter, ktorý je extrémne odolný voči poškodeniu. Zvýrazňuje hĺbku farby a oživuje ju, čím vytvára efekt zrkadlového odrazu. Jeho aplikácia je rovnaká ako v prípade Q7, len doba sieťovania je dlhšia, približne 10 minút. Po aplikácii použite aj sálavý ohrievač a počkajte 3 hodiny.

Poslednou časťou je nanesenie vrstvy mlieka SLS (quartz-keramic reloader). Ide o dokonalú úpravu s dodatočným efektom sklzu a hydrofóbnosti. Mliekom SLS leštíme takmer ihneď po nanesení. Táto posledná vrstva by mala byť opakovaná približne každých šesť mesiacov.

Nezabudnite, že dva týždne po nanesení náteru vozidlo nesmieme čistiť chémiou!

Okrem toho, po každých 7 až 10 umytiach odporúčame použiť quartz reloader RLS, ktorého aplikácia je jednoduchá. Ako každý rýchly detailer – stačí ho nastriekať na čistú a suchú karosériu auta a vyleštiť handričkou z mikrovlákna. Farebná hĺbka, lesk a sklz tak budú zaručené!